Articol scris pentru Birouri Vii de către Sorina Bradea, Managing Partner SLG Thomas România

Ești tânăr. Poate că student încă. Ai auzit de multe ori discuții în casă, între prietenii cu care ieși în oraș, în alte cercuri, cât este de rău să lucrezi pentru firma X. Ai întrebat de ce, doar au atâtea reclame, sprijină atâtea acțiuni sociale, sunt întotdeauna prezenți la activitățile comunității! Ce poate fi rău?! Cum pot angajații, că probabil de la ei vine zvonul, să vorbească vrute și nevrute! Și te hotărăști să faci practică la acea firmă. Măcar să te convingi că tu ai dreptate.

Toate mesajele vorbesc depre deschiderea către tineri a firmei, așa că, fără nici o rezervă, te duci să te întâlnești cu unul dintre manageri. Prima întrebare, erai oricum pregătit pentru ea, este de ce vrei să faci practică la ei. Și sigur că răspunsul se leagă de imaginea frumoasă, de dorința de a căpăta exeperiență, de a contrtibui etc. Răspunsul este pozitiv și de a doua zi începi practica. Prima dată beneficiezi de un tur de firmă și ai ocazia să îi întâlnești pe cei din firmă. Îți zâmbesc, te salută și par….fericți! Nedumerirea ta e tot mai mare!

Și vine pauza de prânz. Și angajații încep să se adune, pâlcuri, pâlcuri, în sala de mese. Te așezi și tu unde vezi un loc liber. Nu vorbești prea mult, mai mult asculți. Vorbesc despre faptul că iarăși au lucrat multe ore suplimentare cu toate că li s-a promis că luna aceasta vor fi mai puține, că bonusul de prezență s-a dat parțial, cu toate că la angajare li s-a promis că acesta se va acorda integral, chiar dacă nu se va realiza producția, că Ionescu a fost promovat deși înjură într-una și are o atitudine negativistă față de orice schimbare (între timp au aflat că e nepotul lui…da, da!, al Lui!) ș.a.m.d. A doua zi te așezi la masă cu alt grup, poate că totuși vor spune ceva frumos! Și auzi aceleași lucruri. Și tot așa, până când perioada de practică e gata!

Și atunci, tu, ca tânăr care era interesat de o angajare în această firmă și credeai că este locul potrivit pentru tine, începi să te întrebi: ce nu e bine? Ce nu se potrivește în tot amalgamul de informații?

Nu sunt oamenii potriviți, nu știu să aprecieze ceea ce le oferă firma – totul este bine pus la punct, ordine, curățenie, flori și verdeață în curte, mesaje pe pereți, tablouri ale angajaților care au câștigat diverse concursuri…. Și totuși…

Brandul de Angajator nu înseamnă o clădire reprezentativă! El nu înseamnă slogane pe pereți și nicidecum promisiuni nerealiste la angajare!

Brandul de Angajator este combinația perfectă între ceea ce promiți că faci și ceea ce faci pentru angajații tăi în așa fel încât să îi atragi lângă tine pe cei de care ai nevoie și să îi menții pe cei care sunt potriviți cu firma pe termen lung. Brandul se construiește cu știință și metode bine definite și distruge cu vorbe și promisiuni nerealizate.

Brandul de Angajator se dezvoltă, se implementează și se MENȚINE cu efort constant și preocupare continuă. Este inutilă o investiție de zeci de mii de euro în construirea Brandului dacă ulterior el nu este susținut de către fiecare manager și resimțit de fiecare angajat! Pentru că angajatul este cel mai puternic ambasador. Dacă cred în FIRMĂ! Și atunci fiecare clădire devine un Birou Viu!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn