Articol scris pentru platforma Birouri Vii de către Sorina Florescu, Communication Consultant

Poate ca aparent suna banal, insa deseori actorii implicati in ciclul dezvoltare – închiriere – amenajare – administrare a spațiilor de birouri uită tocmai clientul final.

Birourile sunt pentru oameni. Pentru echipe de oameni.

Pentru că, în realitate, acest client final nu este chiriașul (multinationala sau IMM) care va ocupa clădirea, nici investitorul care o va cumpara, ci este o echipă de oameni. O echipa cu angajați care iși duc copilul la gradiniță și apoi ajung la birou, dar și cu angajați care dorm două-trei ore (fie că sunt în sesiune, fie că au fost în club) înainte de a începe ziua de lucru.

Acei angajați iși vor petrece opt ore pe zi la job sau chiar 10-12, pentru ca Romania este inca departe de Suedia in ceea ce priveste programul de lucru si respectarea lui. Si au in comun cel putin un lucru: vor sa se simta confortabil la birou.

Prin urmare, un geam care se deschide (sau nu), un scaun ergonomic (nu doar rotativ), un loc de luat masa de placere (nu doar de foame), un sistem de iluminat eficient, fara a fi intruziv, toate acestea sunt detalii care pot face diferenta.

Pentru ca lucrurile se simt diferit din cei 10 mp per cap de angajat (in realitate tind spre maxim 6 mp) fata de modul in care se simt din biroul acvariu, cu canapea si uneori baie proprie, al CEO-ului.

De aceea este important sa ne aducem aminte: birourile sunt pentru oameni. La plural. Nu doar pentru directorul care intamplator locuieste la 5 minute de mers pe jos de birou, nici doar pentru seful departamentului de real estate, prieten vechi cu brokerul care a inchiriat birourile, ci pentru toti oamenii care lucreaza in acele spatii.

De confortul acestor oameni depinde profitul companiilor. Iar confortul lor depinde de tot ceea ce un birou le poate oferi.

Cea mai buna definitie pe care am auzit rezuma poate ironic idealul: “biroul asta este atat de misto, inca uiti si sa-ti injuri seful”.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Tags: