Articol scris pentru Birouri Vii de către Corina Bega – Co-Fondator Atelierele De Leadership

Deunăzi vorbeam cu un prieten care spunea că de fiecare dată când iese de la teatru sau de la operă pentru o bună perioadă de timp simte că nu poate să mai vorbească urât, sau chiar să gândească în termeni de critică și nemulțumire. E ceva în mediul și în actul de creație care ne trimite gândurile într-un registru constructiv, de apreciere a ceea ce ne înconjoară și de a ne dori să ne aducem contribuția la ceva util.
 Este bine cunoscut faptul că marii negustori din toate timpurile erau investitori și sponsori ai artelor dintr-un dublu motiv: pe de o parte ca să-și etaleze status-ul și să obțină recunoașterea socială, iar pe de altă parte ca să-și creeze un mediu de apreciere, chiar de venerare a frumosului, care să le mențină starea de spirit pozitivă și deschisă către noi oportunități.
 De curând am realizat că tot ceea ce există izvorăște dintr-o conversație și orice conversație se naște întâi în capul unui om. Un om are o idee care devine o conversație în mintea lui și apoi o verbalizează, așadar ideea devine un proiect și mai apoi se transformă într-un rezultat. Ori birourile sunt tocmai mediul unde aceste conversații se amplifică și prind contur.
 Într-o zi oamenii își petrec o treime din timp dormind și o treime muncind, rămânându-le cealaltă treime pentru activitățile sociale, sportive, educaționale și administrative cumulat. Așadar mediul în care ne petrecem orele în care dormim și cele în care muncim este foarte important.
 Vorbim în ziua de azi din ce în ce mai mult despre inovație, despre munca în echipă, despre angajați implicați în proiectele lor și despre faptul că motivația este intrinsecă, adică ceva sau cineva din exterior nu-i va da angajatului o stare, el este răspunzător să și-o identifice și să o întrețină. În organizații este obligația liderilor să creeze condițiile pentru ca angajatul să aducă plus-valoare și să se dezvolte. În demersurile antreprenoriale este tocmai atenția pentru mediul în care operează, pentru colegii și colaboratorii cu care interacționează, cea care își va pune amprenta pe rezultatele pe care le obțin.
 Cred că este redundant cu adevărat să justificăm importanța esteticului, a practicului și a funcționalului când vine vorba despre birourile secolului XXI, tot așa cum ne dorim și ne imaginăm casa în care locuim ca pe o oază de inspirație reprezentativă pentru stilul de viață al fiecăruia. De ani buni agențiile, cele de publicitate mai ales dar nu doar ele, au creat spații unde esteticul și modernul s-au îmbinat spre mândria angajaților și plăcuta surprindere a clienților și vizitatorilor. De curând din ce în ce mai multe firme de IT din România au introdus, inspirate de modelul celor de la Google et al, locuri de recreere, de meditație și baruri destinate angajaților.
 Esteticul și funcționalul creează mediul pentru ca cei care ocupă spațiul respectiv să-și dorească să sfințească locul și să genereze conversații constructive. Și să ne aducem aminte, biroul este casa noastră când suntem plecați de acasă. Tu cum vrei să fie casa ta?
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Tags: , ,